בחירות בארצות הברית

אומנם, בחירות בארצות הברית, זה לא אירוע שמתקיים בעיר שלנו תל אביב, אבל אי אפשר לעבור מהצד ולא להתעדכן במה שקורה כרגע בארצות הברית. לאחר שקמפיין הבחירות, אולי אחד מסוערים ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית הגיע לסיומו והחל שלב של בחירות. כל רשת חדשות עוקבים אחרי ספירת הקולות, מציגה עדכונים שוטפים וגם מנתחת על הדרך את תוצאות שמתקבלות.




למרות, שרב הקולות נספרו עדיין מוקדם להגיד מי ניצח ומי יכנס לבית הלבן. האם זה יהיה מועמד של המפלגה הרפובליקנית, שיזכה לקדנציה נוספת של ארבע שנים – דונלד טראמפ  או מועמד של המפלגה הדמוקרטית – ג'יו ביידן?

מה בינתיים קורה בשטח?

לא פעם ולא פעמיים כבר שמענו וצפינו בהצהרות של שני המועמדים בכך שהם ניצחו. לפי דברי הביידן, למרות שתוצאות לא בדיוק כפי שצפו במפלגה שלו הוא עדיין משוכנע שהם בדרך הנכונה לקבל מפתח מבית הלבן. לעומתו נשיא המכהן דונלד טראמפ כבר צייץ, שלמרות שמנסים לגנוב את הבחירות הוא ומפלגתו ינצחו בגדול.

בחירות בארצות הברית

למה עוד לא כל הקולות נספרו?

עקב מגפת הקורונה ובשביל למנוע התקהלות בקלפיות, ניתנה לאזרחים אמריקאיים אפשרות של הצבעה בעזרת דואר. באפשרות הזאת בחרו מיליוני אמריקאים. תהליך של הכנה וספירה של קולות הבוחרים שהגיעו בדואר הוא שנוה ודורש יותר זמן. למעשה בחלק מהמדינות הוא התחיל רק במועד הרשמי של הבחירות. מכיוון, שמדובר על מיליוני קולות, כנראה שהספירה לא תסתיים היום ותמשך גם בימים הקרובים. בינתיים שני מתמודדים מחשבים את עצמם כמנצחים.

מה אומרים בסקרים?

בינתיים עוד מאוד קשה לקבוע מי ינצח בבחירות 2020. למרות, שכמעט בכל הסקרים נראה שהמועמד הדמוקרטי ג'ו ביין מוביל במספר האלקטורים עדיים מוקדם לקבוע עובדות בשטח. הרי כולנו זוכרים שבבחירות הקודמות ב2016, הילארי קלינטון הובילה על דונלד טראמפ בכל הסקרים, אבל בסופו של דבר, טראמפ קיבל מספר אלקטורים יותר גבוה.



ישנם עוד מדינות רבות, כמו מישיגן, שתעניק 16 אלקטורים למועמד המנצח, פנסילבניה, שנותנת 20 אלקטורים, כמו כן מדינת נבאדה, שלקחה הפסקה מספירת קולות אמורה להעניק עוד 6 אלקטורים למועמד הזוכה.

אז נסכם?

הבחירות בארצות הברית עדיין לא הסתיימו, מכיוון שספירת הקולות לוקח יותר זמן מהרגיל עקב הצבעה מוקדמת באמצעות דואר. הצפי לסיום ספירה של כל הקולות – יום שלישי הבא. המצב הזה גורם למתח אצל אותם אנשים, שחלמו על רלוקיישן לארצות הברית. הרי להזכירכם, רפובליקנים טוענים, שהגירה לארצות הברית, פוגעת ומזיקה לכלכלת ארצות הברית. לכן עם פרוץ המגפה, נשיא דונלד טראמפ הכריז על השהיית כל תהליכים הקשורים לנושא של הגירה והוצאת אשרות, ויזות לארצות הברית עד להודעה חדשה. לעומתם דמוקרטים מאמנים, שהגירה אינה מזיקה והיא לא הגורם, שמוביל לתפוסת מקומות עבודה, המיועדים לאמריקאים.

תישארו אתנו.

עוד עדכונים בהמשך הדרך.