דיור מוזל בתל אביב

אם עוד לפני מספר שנים האופציה לשכור דירה בתל אביב הייתה יכולה לעמוד על הפרק, היום עקב מצב הנוכחי מחירי השכירות עלו ברמות מטורפות. לאור המצב שהתקבל פרויקט דיור בר השגה בתל אביב מאוד פופולרי.

דיור מוזל בתל אביב – זה ביטוי שכמעט לא תשמעו אף פעם, ולכן כאשר מציעים השכרת דירה בתל אביב במחיר של 4900 שקל עבור דירת 3 חדרים עם מרפסת זה נראה כמו חלום. כאן מדובר על אחד מהפרויקטים בשם "דיור בר השגה בתל אביב". למעשה זה אחד מהפרויקטים המוצע לאחרונה בשכונה פסטורלית בשם נווה כפיר המתחדשת. בנוסף לתשלום השכירות הקבוע, ידרשו מתאכלסים לשלם גם דמי ניהול חודשי בסביבות 400 שקל.




יש לציין שזה לא הפרויקט היחיד מסוגו ועד היום כבר נסגרו עוד כמה, כאשר רק במהלך שבוע שעבר התקיימה הגרלה של יחידות דיור לטווח שכירות ארוך בשכונת המשתלה. לפי הפרסומים הוגרלו כ44 יחידות, כאשר מחיר השכירות היה נמוך לעומת מחירי השוק.

דיור מוזל בתל אביב

לצורך השתתפות בהגרלות באתר עיריית תל אביב פורסמו קריטריונים ברורים, אשר בהם אמורים לעמוד המשתתפים. כל מי שלא מכיר עוד לפני כשבע שנים פורסם על ידי משרד הבינוי והשיכון על מסלול דיור להשכרה. כאשר תוכנית זו מיועדת לאנשים שאין בבעלותם דירת מגורים לשכור נכס במרכז הארץ במחיר מוזל ומפוקח. לפי ההסכם מחירי השכירות אמורים להיות קבועים וקשורים רק להצמדה למדד פלוס אחוז מסוים בשנה.




רב הנכסים אשר משתתפים בפרויקטים נשכרים לטווח של שלוש שנים ואופציה להארכה, אבל יחד עם זאת תקופת השכירות על ידי אותו שוכר מוגבלת ל10 שנים. חשוב להבין, שבמידה ואדם המשתתפת בפרויקט כזה מחליט לרכוש נכס הוא יאבד את זכאות להשתתף בפרויקט מסוג זה. לצורך השתתפות בפרויקט הנרשמים אמורים להתאים לקריטריונים מסוימים. עוד פרט שחשוב לציין, ששוכר הנכס רשאי לצאת מהתוכנית בסוף של כל שנה.

נכון להיום, פרויקטים כאלו קיימים כמעט בכל מקום בארץ, החל מדרום ועד לצפון. כאשר בשנת 2021 מספר הפרויקטים הגיע לשיא.

כל זה מתחבר עם רעיון להאריך משך ההשכרה לאותן יחידות דיור, המשתתפות בפרויקטים. איך הכל יתנהל נדע בהמשך. מבטיחים לעדכן