הנחות בתשלומי ארנונה לעסקים, שפעילותם נפגעה במהלך תקופת הקורונה

מאז פרוץ המגפה העולם העסקי השתנה ב180 מעלות, חלק מהעסקים נסגרו, חלק עשו חישוב מסלול מחדש. אף אחד לא מכיר את הסיטואציה שבו אנו נמצאים, לכן גם אין פתרונות קסם. כל העולם מנסה ללמוד את המצב ולנסות למצוא את השביל אמצע, אבל כפי שזה נראה, זה בכלל לא פשוט.

מאז תחילת גל הראשון, הממשלה נקטה מספר צעדים, שחלקם היו יותר יעילים וחלקם פחות. בעלי עסקים, קיבלו פטור מארנונה למשך 3 חודשים. זה לא המצב האידיאלי, בהתחשב, שהכנסות צנחו בקצב מטורף, אבל לפחות משהו. הרי כולם יודעים שתשלומי ארנונה – אחת מהוצאות הכבדות של בעל העסק.

אחרי סגר הראשון ובזמן פתיחת המשק בתנאים המגבילים, הרשויות חזרו לגבות תשלומי ארנונה במלואה. כאן המקום לחדד את הנושא של ארנונה לעסק ולהתייחס למקרים שבהם ניתן להגיש בקשה להפחתת תשלומי ארנונה או אפילו בקשה לפטור.

הנחות בתשלומי ארנונה לעסקים, שפעילותם נפגעה במהלך תקופת הקורונה

כל בעל עסק יכול להגיש בקשה לקבלת הנחה או פטור מארנונה במקרים מסוימים. אז מה המקרים? קודם כל נדבר על כך, שבמידה ונכס שלכם עומד ריק מכל אדם או חפץ, אתם כבעלי הנכס יכולים להגיש בקשה לפטור מארנונה לתקופה, שלא תעלה על 6 חודשים. הפטור הזה ניתן רק פעם אחד בלבד. במקרה שנכס העסקי שלכם מתאים לקריטריונים של נכס לא רואי לשימוש- הפטור ניתן לתקופה מקסימלית של 3 שנים.

כאשר מדברים על מתן הנחות בחיובי ארנונה חייבים להבין, שהנחה עצמה תלויה במספר דברים. לפעמים ניתן לקבל את ההנחה בעקבות הפחתת שטח של הנכס, שינוי סיווג של הנכס וגם עקב שינוי הגדרת הנכס.

צריך לזכור, שבכל רשות קיימים כללים לחישוב תשלום ארנונה ייחודיים לה. בחלק מחשבים כולל קירות חיצוניים, בחלק לא וכדומה. בשביל להבין אם מגיע לכם הנחה בארנונה או אפילו פטור תתייעצו עם עורך דין העובד בתחום המיסוי המוניציפאלי.

עכשיו נחזור לנושא של הנחות בתשלומי ארנונה לעסקים שהתקבלו לפני שבוע עקב מצב הנוכחי. במסמך, שנחתם על ידי ממשלה ב16 לספטמבר נאמר, שבעלי עסקים יכולים לקבל הנחה בתשלומי ארנונה עד 95% במידה וימצאו זכאים לכך. את הבקשה ניתן יהיה לשלוח בעזרת טופס מקוון באתר של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. הזכאות להנחה תינתן על בסיס של החודשיים שקדמו ובהתאם לזכאות של בעל העסק למענק באותם החודשים. לדוגמה: הנחה על תשלום ארנונה עבור ספטמבר –אוקטובר תקבע לפי קבלת זכאות למענק בחודשים יולי ואוגוסט של שנת 2020.