התו הסגול למסעדות

מאז פרוץ מגפת הקורונה ענף המסעדנות עומד בפני קריסה. בתחילת המשבר למסעדות היה מותר לעבוד במתכונת Take a way.  אחרי זה באה תקופה, שבה נאסרו מסעדות לעבוד בצורה זו, ויכלו עם כוח אדם מצומצם ביותר לבצע רק משלוחים. אחרי הסגר המלא, שוב חזרו מסעדות לעבוד במתכונת איסוף עצמי.

אלפי עסקים בתחום מסעדנות עלולים להיסגר במידה ולא תהיה פתיחה בקרוב. מאז, שהוכרזו הקלות במשק ונפתחו קניונים, חנויות וילדים חזרו לבתי הספר ולגנים יצאו בעלי המסעדות להילחם על זכויות. הם הציגו דרישה לפתיחה של מסעדות, פאבים ובתי קפה לישיבה במקום. לפי הנחיות של משרד הבריאות פתיחה של מסעדות מתוכננת רק לסוף חודש מאי, לפי כך בזמן האחרון רצו שמועות על כך, שבאיגוד המסעדות רצו להכריז על פתיחה מחודשת של המסעדות גם ללא אישור ממשרד הבריאות. אחת מהמסעדות אפילו נפתחה ואפשרה ללקוחותיה לשבת במקום, בניגוד להנחיות של משרד הבריאות, כאות מחאה.

התו הסגול למסעדות

חייבים להבין, שתחום מסעדנות גם בימים רגילים נמצא בסיכון וכ30%-40% נסגרים במהלך השנה, אבל בימי המשבר התחום קיבל פגיעה אנושית. אבל במידה ולא יפתחו מסעדות לפני 30 למאי עלולים להיפגע העובדים הצעירים, אשר כרגע נמצאים בחופשות ללא תשלום, שאמורה להסתיים ב30 במאי.

הבשורה הטובה

לאור המחאה של מסעדנים ופניות רבות למשרד הבריאות הודיע היום שר הכלכלה היוצא, שהצליחו להגיע להסכם עם משרד הבריאות, שיאפשר להקדים את פתיחת מסעדות בתל אביב ובכל בארץ ל27 למאי.

במשרד הבריאות עובדים על ההנחיות ועל הקריטריונים לקבלת תו הסגול למסעדות ובתי קפה. לפי המתווה, שעדיין לא גובש סופית ולא פורסם סופית, מסתמן, שכנראה התו הסגול למסעדות יחייב את בעלי המסעדות לבצע מדידת חום בכניסה למסעדה, וכל סועד יצטרך לחתום על הצהרת בריאות, את השולחנות יצטרכו להעמיד במרחק של מטר וחצי אחד משני בתוך הבית העסק ובמרחק של מטר אחד לפחות אחד מהשני באוויר פתוח. מלצרים יחויבו לעטות מסכות, לעומתם עובדי המטבח לא. אבל שטיפת הכלים אמורים לעשות במים, שטמפרטורה שלהם יותר מ72מעלות.

כמו כן לא יהיו הופעות חיות במקום, לעומת די ג'י. לגבי מספר מבקרים בו זמנית נאמר, שעד 100 לקוחות התפוסה יכולה לעמוד על 100 אחוז, אבל עם מקום מיועד למעל 100 אנשים, אז מותר רק עד 85% תפוסה.

עדיין לא ברור אם יצטרכו לעבוד בשיטה של רישום והזמנה מראש של מקום על ידי הלקוחות, אבל בטוח שיחויבו להקפיד על ניקיון והיגיינה ולהעמיד עמדה לחיטוי ידיים בכניסה למקום.

כבר היום יכולים בעלי מסעדות להחליט על סידור מחודש של השולחנות, על אמצעי ניקיון וחיטוי זמינים ועוד דברים, שבוודאות ידרשו להקפיד עליהם.

כל עוד, שכולם מחכים לפרסום הרשמי של קריטריונים לקבלת התו למסעדות גל חום קיצוני פוקד את אזורנו, ומוציא לחופי הים אנשים. דרך אגב החופים אמורים להיפתח רק עוד יומיים.

***נשוב ונעדכן