חנות לגו ישראל

לפני פחות משבוע נפתחה חנות לגו ישראל הרשמית והראשונה בארץ. עד עכשיו כל חובבי לגו היו צריכים לחפש חנויות לגו כאשר היו מבקרים בחו"ץ לארץ או להזמין מחנויות וירטואליות כמו אמזון והנה עכשיו יש לנו הכל בארץ ישראל.

היסטוריה של לגו

אותם הבריקים המוכרים עם מילה LEGO, המוטמעת על בליטות של החלקים הופיעו לראשונה בשנת 1949, למרות שמייסד של החברה אולה קירק כריסטיאנסן עם הצוות העובדים שלו עוד בשנת 1932 התחילו לעבוד על המשימה ליצור משחק, שיעזור לפתח יצירתיות ודמיון אצל ילדים. בתחילת הדרך חלקי הלגו היו מיוצרים מעץ, אך לאחר שפרצה שרפה במקום, התחילו לייצר חלקים מפלסטיק. בערך משנת 1958 כל החלקים מכל הסטים מתחברים אחד עם השני.




לאחר שהוגשה בקשה ונרשם פטנט על יצור לגו, התחילו לייצר את כל החלקים מפלסטיק מסוג קשיח במיוחד. המפעלים הגדולים ביותר נמצאים במדינות כמו דניה, צ'כיה, סין ומקסיקו. אם משהו יתעניין פעם רק במפעל הגדול בדניה מיוצרים מידי שנה בערת 20 מיליארד חלקים. הייחודיות של הרכבות לגו זו עמידות ויציבות גבוהות מאוד. למשל לאחר שהרכבתם מודל כלשהו אתם לא חייבים לדואג שהיא תתפרק ישר. לצורך קבלת החוזק הזה, כל החלקים אמורים להיות מיוצרים בדייקנות יתרה ולכן במפעלים מהמיוצרים את האבנים הסטייה המקסימלית המורשת רק 10 מיקרון.

חנות לגו ישראל

בתחילת הדרך היו מיוצרים רק חלקים בצורת ריבוע או מלבן, אבל מאוד מהר נוצרו עוד חלקים שונים, כמו חלונות, דלתות, קשתות, צירים וכמובן אנשים קטנים. אך אם היים בטוחים שערכות לגו תמיד היו נראים כפי שהיום אתם טועים, רק בשנת 1963 יוצאת למכירה ערכה הכוללת את הנחיות לבנייה.

בנוסף לערכות הרכבה חברת לגו הרחיבו את האופקים והקימו 7 פארקים עם אטרקציות מגוונות, כאשר את מראה החיצוני מזכיר את בנייה מלגו. הפארק האטרקציות הגדול ביותר נמצא בבילונד, והוא בנוי כולו מלגו.

עם השנים מבחר של הסטים הלך והתרחב כך שתמיד ניתן למצוא סט לפי טעם. גם בחנות בישראל יש מגוון מאוד גדול של ערכות.



חנות הלגו הראשונה  נפתחה בקניון דיזינגוף בתל אביב, ושטחה כ240 מ"ר. החנות הישראלית הצטרפה לרשימה של 678 חנויות אשר פרוסות ברחבי העולם. בהמשך יפתחו חנויות נוספות ברחבי הארץ.

כתובת ושעות הפעילות

החנות: רחוב דיזינגוף, 50, קומה 2.

שעות פעילות בימי א' עד ה' מ10:00 -עד 21:00 ובימי שישי בין 10:00- 15:00