יאנדקס בתל אביב

חברת יאנדקס היא חברת ההייטק הרוסית הגדולה ביותר, יש כאלו שמכוונים אותו "גוגל הרוסי", אשר דרכה עוברים שני שליש חיפושים בשפה הרוסית והיא תופסת מקום רביעי ברשימת מנוע החיפוש בעולם. בשנת 2010 נכנסה חברה לראשונה לישראל בתור משקיעה בחברת סטארטאפ ולאחר מכן בסביבות שנת 2012 פתחה יאנדקס משרדים בתל אביב. היא אחראית על שירותי המוניות יאנגו וגם יאנגו דלי ובנוסף גם השכרת קורקינטים חשמליים.

בשנת 2021 כאשר לראשונה הופיע ברחובות רובוט המשלוחים יאנדקס, בהבטחה להביא עד לפתח הבית מוצרים תוך 15 דקות בלבד. המשלוח מתבצעת מהמרכזים לוגיסטיים הנמצאים במספר מקומות לפי חלוקה של יאנדקס תל אביב ובכך מאפשרים הגעת משלוח בזמן. לאחרונה נפתחו שירותי יאנדקס דלי גם בערים נוספות בישראל, כמו רמת השרון והרצליה.



בכנס השנתי סייברטק, שנערך בתל אביב התברר שחברת יאנדקס מתכננת לפתוח שירותי ענן שלה בישראל. ענן בעצם נדרש להרבה משימות ובניהם אחסון אתרים, שמירת מדע ועוד. הוא גם מיועד ללקוחות פרטיים וממשלתיים. אבל לפני הכל הוא חייב להיות הכי מאובטח. הנושא הזה דורש תשומת לב מרובית, מכיוון שיש לא מעט עבודות ואפליקציות של צד ג'.

יאנדקס בתל אביב

בשנת 2018 בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב נפתחה תוכנית מיוחדת יזמות יאנדקס ללמידה חישובית. פרויקט מאפשר הכירות ולמידה מקרוב מקצוע כמו DATA SCIENCE, כאשר עבודת הגמר פותח מפני הסטודנטים את כל התהליך שעוברים מידע ונתונים. החל מנקודת איסוף מידע, דרך הכנת מודל, בדיקת אלגוריתמים וקבלת תוצאות. חשוב לציין שרמת התוכנית עומדת בסטנדרטים גבוהים ביותר ולכן בוגרי התוכנית מתקבלים לעבוד בחברות גדולות ומוכרות.

לפני יומיים באחד העיתונים פרסמה כתבה, על כך שענקית החיפוש הרוסית שוקלת להרחיב את הפעילות שלה בישראל ולהעביר לכאן מספר לא קטן של העובדים כולל מהנדסים, מתכנתים ועוד.



עד עכשיו לא כל כך ברור, האם הכוונה של בכירי החברה להעביר את המטה של החברה ממוסקבה לתל אביב או תהיה פיצול ל2 מרכזים, כאשר אחד יישאר ברוסיה ויהיה אחראי על שירות במקום ואת השני יהיה אחראי על שירות וקשרים עם לקוחות מכל המדינות. אבל מה בסוף יתרחש כנראה נדע רק בהמשך. מה שבטוח שכבר מספר שנים מייסד ומנכ"ל החברה מתגורר בישראל ולאחרונה עברו לכאן עוד מספר בכירי החברה.