יום העצמאות 2020

יום העצמאות 2020  מתחיל השנה עם צאת יום הזיכרון לחלל מערכות ישראל ב28 באפריל , בשעה 20.00 . עדיין לא כל הפרטים לגבי טקס יום העצמאות 72 למדינת ישראל סגורים ומפורסמים, אבל כבר ידוע, שהוא ייערך השנה ללא קהל. בעדכון האחרון, שפורסם, נכתב שגם חג העצמאות יחגגו ישראלים במרפסות ורק עם המשפחה הגרעינית, שגרה באותו בית. כמו כן, בכמה מהמקורות פורסמה ידיעה, שיש התנגדות מצד של משטרה למופעי זיקוקים, אשר אופייניים לחגיגות עקב חשש להתקהלות. עדיין אין הכרעה בנושא. אבל ישנה כבר רשימה של מדליקי המשאות של יום העצמאות 2020.

בין מדליקי המשואה השנה תמצאו:

רינה אביטבול ויסמין מזאוי, לכבוד מתנדבים מכל הדורות, שבימים האלו נרתמו לעזרה

לצוות ההצלה והרפואה במשבר קורונה.

חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בנפאל, שיחד עם בעלה הקימה ומנהלת את בית חב"ד בקטמנדו, שבמהלך 20 שנה מהווה בית חם עבור ישראלים והיהודים, שמגיעים לאזור.

 יום העצמאות 2020

עדי אלטשולר, מייסדת של תנועת נוער "כנפיים של קרמבו". זו תנועת נוער מיועדת לצעירים ובעלי צרכים מיוחדים.

ציפי שביט – דמות מאוד בולטת בתרבות ישראלית. במהלך שנים רבות השתתפה ציפה בסרטים ובסדרות, במופעים והצגות לילדים. רובם מכירים אותה גם בתור קומיקאית וסטנדאפיסטית.

הישאם איברהים, קצין מצטיין, מפקד בית הספר לשריון מעדה הדרוזית.

לורי פלטניק, המייסדת ארגון "מומנטום" – תכונית מיועדת לאימהות יהודיות מחו' 'ל, ללא קרבה מיוחדת לישראל וליהדות, מתוך הנחה, שהן יביאו שינוי בקהילה ובמשפחה.

אורי כהן – מייסדת את תכנית חינוכית לחיזוק זהות הישראלית והיהודית – "מסע ישראלי".

אחמד בלאונה ויעל ויליז'ני, שידליקו את המשואה יחד לכבוד האנושות והמקצועיות של צוותי אחים ואחיות בבתי החולים. אחמד, הוא אח בבית חולים פורייה, שבטבריה, היה בין הראשונים להתנדב לטפל בחולי נגיף הקורונה.

גליה רגב – פרופסור ומומחית למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. בניהולה הוקם מתחם הקורונה הייעודי והראשון בארץ בבית החולים תל השומר. היא בעלת שם עולמי, שמובילה בימים האלו את המחקר הקליני למציאת טיפול במחלת קורונה.

אלי בן שם – יושב ראש ארגון "יד לבנים", אשר מטפל במשפחות השכולות וגם מוביל את הנצחת זכרם של חללי מערכות ישראל.

עידן רייכל – יוצר וזמר ישראלי, שהיה שותף ליצירת להיט של זמננו "שבט אחים ואחיות"

ישראל אלמסי – מנכ"ל ארגון "ידידים – סיוע בדרכים". ארגון של כמה אלפי מתנדבים בכל רחבי הארץ, שעוזרים לאנשים בפתרון בעיות מגוונות במהלך נסיעה בכבישים.