כללי זהב לפתיחת עסק בתל אביב

כידוע, תל אביב נחשבת לעיר העסקים, אשר פועלת ללא הפסקה. לכן, זה ממש לא פלא שכל כך הרבה בעלי העסקים מעוניינים למצוא את עצמם גם שייכים לחיים העסקיים של העיר. חלקם מצליחים וחלקם פחות. אבל אם בכל מקרה גם אתם החלטתם לפתוח עסק בתל אביב כדאי מאוד שתקראו את המאמר ותקבלו טיפים והמלצות ל"תעשה ואל תעשה".

נתחיל מזה, שבלי תוכנית עסקית לא כדאי אפילו לנסות. המסמך הזה מפרט את כל המרכיבים של העסק וגם מסייע לקדם את העסק ולפתח אותו. אבל בנוסף לתוכנית יש עוד מספר סעיפים שחשוב להתייחס אליהם.

נתחיל מי זה, שבמידה וניתן תמיד כדאי לפתח גם נציגות פיזית של המקום וגם נציגות דיגיטלית. לעניין של סעיף הפיזי תכף נחזור לדבר ועל נציגות דיגיטלית, לא נפרט יותר מידי, כי זה נישה נוספת. רק נגיד, שלמרות הדעות, שלעתים ניתן להסתפק בנוכחות ברשתות חברתיות, לכל עסק מומלץ גם להקים אתר. גם אם עסק לא מוכר שום דבר, עדיין אתר משמש ככרטיס ביקור ברשת, שמטרתו להעלות מודעות למותג, להראות רצינות ולתת פרטים אודות העסק ושירותיו. במיוחד, כאשר להקים אתר אפשר גם בהשקעה קטנה יחסית. לבצע רכישת דומיין, חבילת אחסון ולעלות אתר בעל מספר עמודים לאוויר. היום יש לא מעט מדריכים, שיכולים לעזור לעשות את זה באופן עצמאי וללא ידע מוקדם.

עכשיו נחזור לעניין של נציגות פיזית של העסק. דבר ראשון, מכיוון שתל אביב נמצאת בתהליך של שדרוג תשתיות, פיתוח רחבות, בניית מסלולי רכבת ועוד עניין של בחירת מיקום הופך להיות מאוד קריטי. תמיד תחפשו מקום, שלא רק שדרכי הגעה אליו יהיו נוחות, אלא גם שתהיה חניה בסביבה הקרובה.

כללי זהב לפתיחת עסק בתל אביב

דבר נוסף, שאליו חייבים לשים לב, זה עניין של בנייה. אם העבודות רק התחילו או שהן כבר קרובות לסיום. מכיוון, שזה לא רק עניין שלל בלגן אלא גם רעש סביבתי חזק.

בנוסף, בעניין של רעש תשימו לב, עד איזה שעה ניתן להרעיש. לדוגמא אם מדובר על מסעדה או פאב, אז עד איזה שעה תוכלו להשמיע מוזיקה בוולאום חזק, מכיוון שלמשל, בשכונת מגורים ניתן להשמיע מוזיקה חזקה עד שעה 11 בלילה בלבד וכידוע זה הזמן של שיא במקומות בילוי. כך, שבמידה והחלטתם ללכת על מקום בשכונת מגורים, תהיו מוגבלים בעניין הזה.

בדיוק מסיבה הזאת, גם חשוב לוודא את העניין של שעות פתיחה של העסקים בסביבה. לפעמים, יש מקומות שחלה בהם הגבלה על שעות פתיחה של העסקים.

דבר נוסף, זה עניין של תשלומים ומיסים. כך למשל, לא כולם יודעים, שתעריפי ארנונה לעסקים משתנים בין רשות לרשות וזה אומר, שעסק, אשר נמצא במבנה ברחוב ממול יכול לשלם ארנונה יותר נמוכה מכיוון שהוא שייך לרשות מקומית אחרת. אז קחו את העניין לתשומת ליבכם ותבדקו לפני שאתם חותמים על החוזה.

כמובן, שאלו לא כל כללי הזהב לפתיחת העסק בתל אביב, אבל כן ניסינו לדבר על החשובים מבניהם.