כניסת שבת תל אביב –
26.07.2024

שעת כניסת השבת ביום ו' 19:20

יציאת שבת תל אביב –27.07.2024
שעת יציאת השבת 20:22

פרשת השבוע: פנחס

 

 

כניסת שבת וכל מה שקשור לנושא

לפי היהדות החלפת יום ליום הבא מתרחשת בזמן שקיעת השמש ולכן, זה אינו זמן קבוע. לכן, גם זמני כניסת שבת תל אביב או בכל עיר אחרת משתנים בהתאם לאורך היום. למשל, כולם בוודאי יודעים שבמהלך  תחילת הקיץ השבת נכנסת יותר מאוחר ובתקופת החורף מש, ממש מוקדם.

בישראל, להבדיל בכל מקום אחר, לפני כניסת שבת, רב העסקים סוגרים את שאריהם. בחלק מהשכונות אף סוגרים גישה למכוניות לאזור לפני כניסת שבת ופותחים לאחר צאת השבת. בבתים ובמוסדות של ציבור דתי נהוג להפעיל שעון שבת, אשר יהיה אחראי על הפעלה של מערכת חשמל במקום.

את האוכל לשבת דואגים להכין לפני כניסת שבת ובכדאי הוא יישאר חם גם למחרת, משתמשים בפלטת שבת. פלטת שבת, מופעלת טרם כניסת השבת וממשיכה לעבוד במהלך כל השבת, כך שמאכלים נשמרים חמים וטריים. בנוסף, בבתים ובארגונים שומרי שבת נהוג להשתמש ב"מי חם", שזה בעצם מחמם מים גדול, שפעול בצורה אוטומטית ושומר על כך שמים יהיו חמים כל הזמן.

כניסת שבת תל אביב

השאלה שלעתים נשאלת, למה בבתים מסוימים רואים אור דלוק במהלך כל הלילה דווקא בלילה בין שישי לשבת? התשובה, לכך שלרב אלו אותם בתים שבהם בחרו לא להשתמש בשעוני שבת ולכן הם מדליקים אור לפני כניסת שבת ומשאירים אותו דלוק עד ליציאת שבת.

צריך לציין שבישראל, ישנם לא מעט מוצרי חשמל אשר בעלי מנגנון של "שמירת שבת". לדוגמא, מקררים, שבהם קיימת אופציה לכבות את אור של מקרר לקראת השבת בעזרת לחיצה על כפתור.

השאלה הנוספת שנשאלת לעתים קרובות, האם לאחר שאישה הדליקה נרות, אסור לה לבצע את המטלות האסורות בשבת? אין תשובה חד משמעית, ישנם כאלו שטוענים שכן, ויש גישה אחרת שאומרת שאם אישה בלב אמרה שהיא עדיין לא מקבלת את השבת, אז יש לה עוד כמה דקות לבצע את המשימות.

זמן יציאת שבת, בדרך כלל מוגדר כמה דקות לאחר השקיעה, אבל לעתים נוהגים להחמיר ו מוסיפים כמה דקות נוספות.

רוצים תמיד לדעת זמני כניסת שבת תל אביב ביקרו באתר שלנו.