מתי נעבור לשעון חורף?

כמידי שנה מדינת ישראל עוברת לשעון חורף בסוף חודש אוקטובר. אז אל תשכחו בסוף השבוע הזה, בלילה בין 31.10.2021 ( כ״ד בחשון תשפ״ב) ל 1.11.2021 (כ״ה בחשון תשפ״ב) בשעה 2 בלילה מזיזים את מחוגים לשעה אחד אחורה, זאת אומרת לשעה 1 בלילה. שעון החורף הנוכחי ימשך עד 25.03.2021  ואז יכנס לתוקף שעון קיץ 2022.

מהות הרעיון של מעבר לשעון קיץ, הוא למעשה אפשרות לנצל את שעות של אור עד כמה שניתן ובזכות זה גם להביא לחסכון מיליוני שקלים במשק ישראלי וגם לתת לכולם ליהנות מעוד שעת אור ושעת הפעילות.  הפעלת מעבר שעון חורף – קיץ מתבצעת בעקבות חוק משנת 2013 . כאשר ביום האחרון של חודש אוקטובר עובדים לשעון החורף ומזיזים את השעון שעה אחת אחורה וביום שישי האחרון בחודש מרץ עוברים בחזרה לשעון הקיץ ומזיזים את השעון שעה אחת קדימה.



הדעות על צורך במעבר שעון מתחלקות לבעד ונגד. יש לא מעט מדינות שכבר ביטלו את ההנחיה הדומה והפסיקו להזיז שעון. בין המדינות כאלו תמצאו את רב המדינות של אפריקה ואסיה וגם חלק דרומי של אמריקה. בינתיים בישראל מעבר מתקיים וזה אומר שמרוויחים עוד שעה של שינה, לכל אלו שישנים בלילה שבין שבת לראשון.

מתי נעבור לשעון חורף

מה אמורים לעשות בלילה של מעבר שעון?

בשביל לא להיות לחוצים וגם לא לחכות לשעה 2 בלילה אתם יכולים כבר לפני שהולכים לישון להזיז את המחוגים  בשעונים שפזורים ברחבי הבית שעה אחת אחורה. מכשירי טלפון ניידים בדרך כלל מתעדכנים בצורה אוטומטית. אבל יחד עם זאת אם אתם לא בטוחים אם ההגדרה הזאת מופעלת, אז מומלץ להיכנס להגדרות של  ניהול כללי, לבחור בתאריך ושעה, ולאחר מכן  להדליק את האופציה של תאריך ושעה אוטומטיים. בעצם זה אומר שאתם בחרתם באופציה שבה הרשת המפעילה כמו פרטנר, סלקום, 012, רמי לוי, פלפון ואחרות יספקו את נתוני תאריך ושעה עבור המכשיר שלכם.



אם אתם בעלי האייפון אז אתם אמורים להיכנס להגדרות, ולאחר מכן " לבחור ב"כללי" ואז לעבור לתאריך ושעון. כאן תראו אפשרות להגדרה אוטומטית, שזה בדיוק המצב שבו הרשת המפעילה מספקת את נתוני שעה ותאריך. זו גם הגדרה שאמורה להיות דלוקה במידה ואתם מעוניינים ששעון יתעדכן בצורה אוטומטית.