פתיחת אולמות התרבות בקרוב?…

מסתמן שאולם התרבות יפתחו ממש בקרוב. דווח לראשונה שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לנציגי עולם התרבות, שהוא מתכנן לפתוח את אולמות התרבות ממש בקרוב, אולי כבר עוד שבועיים. לפי דיווחים, בעלי דרכון ירוק או כל מי יש שבידו תיעוד על בדיקה שלילית לנגיף קורונה שנעשתה 72 שעות לפני הכניסה לאולם תרבות. כמו כן כנראה, שמבקרים יחויבו לעטות מסיכות. בתקופה הקרובה אמורים להתקיים סבב פגישות והתייעצויות בנושא פתיחת אולמי התרבות של הצוותים המקצועיים. עוד מהפרטים של הפגישה, שהתקיימה בין ראש הממשלה ובין נציגי ענף התרבות עולה, שראש ממשלה מוכן, שתפיסה באולמות תרבות תהיה כ75%.



כזכור, ענף התרבות ספג נזקים עצומים בתקופת הקורונה. ענף התרבות היה בין הראשונים שנסגר. שחקנים, מוזיקאים ועובדי במה נשארו ללא פרנסה. בתחילת חודש ספטמבר, כאשר כבר היה מוכן מתווה של אולמות התרבות כמובן עם ההגבלות וכאשר כבר התחילו לחשוב על התאוששות בתעשייה הכל שוב נעצר. ב18 לספטמבר, ערב ראש השנה הממשלה מכריזה על כניסה לסגר של 3 שבועות וכמובן כחלק מהסגר פעילות של אותם אולמי תרבות, שהיו אמורים להיפתח שוב הוקפאה לתקופה לא ידועה.

פתיחת אולמות התרבות בקרוב

באותה תקופה רבים מתעשיית התרבות יצאו להפגין והם קראו לכך שלא ניתן להשאיר את תחום התרבות מאחור, אנשים זקוקים לזה. הם התלוננו על חוסר תוכנית מסודרת, אשר תאפשר לכולם להיערך בהתאם. כך הוזכר, שלאחר סגר הראשון היה מדובר על כך שאולמי התרבות יפתחו ביולי, לשם כך כבר ביוני הוחזרו חלק מהצוותים לעבודה, אך שום דבר לא קרה. אחרי זה הפתיחה היתה מתוכננת לאוקטובר, אבל כישוע לכולם גם את זה לא קרה – מדינת ישראל נכנסה לסגר שני. כך אותם עובדים, שחזרו לעבוד למספר ימים שוב מצאו את עצמם יוצאים לחופשה ללא תשלום. נשאר לקוות שהפעם זה אכן יצא לפועל והחלטה לא תשתנה בעוד מספר ימים.



כמו כן, דווח על כך שוועדת קורונה אישרה לליגות כדורגל וכדורסל לקיים את המשחקים תחת הגבלות ושמירת הנחיות של משרד הבריאות. החלטה הזאת אמורה להיכנס לתוקף כבר בזמן הקרוב.