רכבת ירושלים תל אביב

הינה זה מגיע – רכבת ישירה ירושלים תל אביב יוצאת לדרך ב מוצאי שבת 21.12.2019. רכבת זו תחבר את הערים תל אביב וירושלים בקוו נסיעה רציף, שיחבר את תחנת הגנה בדרום תל אביב ותחנה נבון, שזו בעצם תחנה הסופית בירושלים, בבנייני האומה. הנסיעה תיארך כ34 דקות מתל אביב לירושלים ובכיוון הפוך מירושלים לכיוון תל אביב רכבת תבצע את הנסיעה ב32 דקות בלבד. במהלך הנסיעה תהיה עצירה אחד להורדה והעלאת נוסעים בנתב"ג.



להיזכרכם, הפרויקט הזה יצא לדרך לפני שמונה עשר שנה, כאשר מטרתו הייתה לחבר את ירושלים הבירה עם תל אביב עם רכבת מהירה, שנסיעה בה תאריך שלושים דקות. אבל במהלך השנים הפרויקט נתקע בקשיים רבים ועיכוב מרובים. עבודות בניית הפרויקט היו איטיות מהצפוי עקב כל מיני סיבות, בנוסף גם ארגונים ירוקים עכבו את התליך עם התביעות, שהגישו. כל זה גרם לתקציב של הפויקט לגדול פי כמה. בתחילת הדרך היה נאמר שהרכבת תתחיל לפעול כבר בפסח 2018, אבל אז התברר שיש קושי להפעיל את הקוו, עקב בעיות חשמל. לפי פרסומים שונים, עבודות חשמל בקוו זה עדיין לא היו גמורים, לכן לא היה ניתן להפעיל את רכב ירושלים תל אביב. גם היו דיווחים של החברה, שלא היו מוכנים את כל אישורי בטיחות ושהפעלת קוו רכבת תתעכב בחצי שנה.

רכבת ירושלים תל אביב

בספטמבר 2018 בנוכחות של בנימין נתניהו וכץ נחנך את קוו רכבת המיוחל, אבל עד עכשיו, הרכבת הייתה נוסעת רק עד תחנה של נתב"ג. כל מי שהיה מעוניין להגיע לתל אביב, היה  נאלץ להחליף את הרכבת בתחנה בנתב"ג

כאמור, במוצאי שבת 21.12.2019 הקוו של הרכבת המירה והישירה מירושלים לתל אביב יתחיל לפעול במתכונת מקורית, נסיעה רציפה מירושלים לתל אביב, עם עצירה בנתב"ג. בינתיים תדירות הנסיעה תעמוד על רכבת אחד כל חצי שעה, אבל בחברה כבר אמרו שבהמשך השנה הבאה תדירות תעלה בשעות העומס ל3 רכבות בשעה.



 

כמו כן, מי שעוקב אחרי כל ההתפתחוית הקשורות לפרויקט הרכבת, יודע שמלהתחילה תוכנן שרכבת תגיע למרכז תל אביב, כך שברגע שייימו את כל עבודות חשמל זה יקרה.

עכשיו רק בשביל להמחיש את כל העבודה שנעשתה, ובאמת הדרך לא היה קלה. אורך של כל המסלול מירושלים לתר אביב עומד על כחמישים ושבע קילומטרף כאשר שלושים ושניים מהם בתנאים מאוד לא פשוטים. התוואי כולל ארבע עשר קילומטר של גשרים, שזה בעצם הגשרים הכי גבוהים בארץ, כמו כן התוואי מורכב גם מחמישה מנהרות, שאורכם כארבעים קילומטר.

בואו נסכם, שלמרות כל העיכובים והתקלות, (גם את אלו כמו תקיעת מספר קרונות באמצע המנהרה), שהתרחשו במהלך 18 שנים האחרונים אנחנו נהיה עדים למהלך היסטורי.

כארבע ימים לפני השקת קו הרכבת, נערכה נסיעה ראושנה וחגיגית בהשתתפות של שר התחבורה  בצלאל סמוטריץ' ואורח שלו, שכיהן לפניו בתפקיד שר התחבורה, והיום מכהן כשר החוץ:  ישראל כץ.

ולסיום דבר הכי חשוב לו"ז של רכבת ירושלים תל אביב

הרכבת הראשונה מירושלים לכיוון תל אביב תצא בשעה 21:56  מרציף 2 של תחנה יצחק נבון בירושלים (בנייני האומה) ותגיע לתחנה – הגנה בתל אביב בשעה 22:28   כאשר זמן של הנסיעה עומד על 32 דקות בלבד.

רכבת השנייה באותו בכיוון לתל אביב תצא בשעה 22:56 מרציף 2 של תחנת רכבת "יצחק נבון" בבינייני האומה בירושלים ותגיע לתחנה "הגנה " בתל אביב בשעה 23:28, כאשר גם כאן כמובן, זמן הנסיע עומד על 32 דקות.



רכבת אחרונה תצא למעשה כבר בשעה 00:02 שזה כבר יום הראשון.

חשוב לציין, שרכבת לכיוון ירושלים תפעל כמעט באותם שעות ותצא מתחנה "הגנה" בתל אביב בשעות: 21:56 , 22:56 , 00:15, מרציף 2. זמן הנסיעה יעמוד על 34 דקות בלבד.

כאשר בהמשך השבוע רכבת תפעל כל חצי שעה פעם מרציף 2 ופעם מרציף 1 של תחנת רכבת "יצחק נבון". לכן חשוב לבדוק מאיזה רציף תצא הרכבת בשעה שאתם צריכים.

אז שתהיה לכולם נסיעה טובה!