ביטול השכרת אופניים בתל אביב

שירות של השכרת אופניים בתל אביב ברחוב, שהיה כל כך פופולרי ונוח יפסק החל מ1 באוגוסט 2020. כזכור לכולם, השירות של תל אופן, הינו שירות של השכרת 1אופניים שזמין 24/7, ללא צורך בהרמה או הזמנה מראש. ברחבי העיר פזורים עמדות של אופניים, וכל מי שצריך יכול להשכיר אופניים לנסיעה תמורת כרטיס, שנמכר בעמדה במכונה או דרך האתר. אחרי שרכשתם כרטיס  שדרך אגב ניתן לבחור בין כמה סוגי הכרטיסים: יומי, שבועי, חודשי או שנתי.

בכרטיס ישנו ברקוד, שמשחרר את האופניים מנעילה וכף אתם יכולים לנסוע לדרכם, להגיע לתחנה של תל אופן, שהיא הכי קרובה למקום, שאתם אמורים להגיע ולהשאיר את האופניים בה. זה שירות שהוקם איפשהו בתחילת שנות 2000. הוא היה פעיל בערים כמו גבעתיים ותל אביב.

ביטול השכרת אופניים בתל אביב

השירות היה מאוד פופולרי בתחילת דרכו, האופניים, שהוצעו בו, היו כולם בגודל זהה, עם שלוש הילוכים, מיקום לאחסון חפצים בזמן הנסיעה, פנסי לד, מחזירי אור ועוד.

ביטול השכרת אופניים בתל אביב והפסקת פעילות של תל אופן – מה הסיבה?

בשנים אחרונות חלה עלייה חדה בשימוש באופניים ובקורקינטים חשמליים. הרי זה ברור, זה דורש מבן אדם פחות מאמץ, זה יותר מהיר ובזמן האחרון גם יותר נגיש. לאחר ששימוש של חשמליים הולך ומתפתח במהירות בזק, נוסדות עוד ועוד חברות, שמציעות את מכשירי התנועה החשמליים לא רק לרכישה אלא גם להשכרה. לכן, חלה ירידה משמעותית בשימוש של אופניים מחברה תל אופן וזה נתון, שאי איפשר להתווכח איתו.

לאור כל השינויים בתחילת שנת 2020, יותר מדויק מראשון בינואר עיריית גבעתיים החליטה להפסיק את התקשורת עם חברת השכרת אופניים תל אופן. אחרי כמה חודשים גם עיריית תל אביב הוציא הודעה על הפסקת פעילות של תל אופן בעירה מראשון באוגוסט.

לפי דברי ראש העיר של תל אביב, העירייה תמשיך להשקיע בבניית מסלולי אופניים חדשים, לתחזק את שבילי האופניים בתל אביב, יחד עם זאת תמשיך לעודד גם שימוש בכלי תנועה כמו אופניים וקורקינט. כמו כן  בערי ממשיכים לפעול חברות רבות, שמציעות כלי התנועה מגוונים להשכרה או קנייה.

רוצים להיות מעודכנים ולדעת מה קורה בעיר? אתם מוזמנים לבקר בעמוד "אירועים בעיר"