התמודדות בעלי עסקים עם משבר קורונה

כל העולם חווה עכשיו את ההשלכות הכלכליות של משבר מגפת הקורונה. מדובר באחד המשברים הכלכליים הגדולים ביותר שידע העולם בתקופה האחרונה, מאחר ובעלי עסקים רבים נשארו ללא יכולת לעבוד מצד אחד אך עם חובות והוצאות מצד שני. המצב הזה, שהשאיר בעלי עסקים רבים ללא הכנסה או גרוע מכך עם חובות אינו תקין בעליל. אז מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב עבורכם ועבור העסק שלכם? אספנו בשבילכם מספר עצות שאולי יוכלו לעזור לכם עם המצב הכלכלי הנוכחי.



אז מה עושים?

בדקו כמה כסף מגיע לכם. בגלל המצב הכלכלי שנמצא בירידה ובגלל האבטלה שהולכת וגוברת, מדינת ישראל יצרה מספר תוכניות מענקים שונות לפי מגוון קריטריונים רחב. תבדקו את התוכניות שיש ותראו אם הן מתאימות עבורכם. במידה וכן תמיד תוכלו לנסות להגיש בקשה לקבלת הכסף שמגיע לכם מהמדינה. כמו כן תמיד תדעדכנו במוקורות מידע של רשויות מוניציפאליות על תוכניות או הקלות שיעות לבעלי העסקים בתחום של אותה רשות. כך למשל, בעיריית תל אביב החליטו, לאור המשבר החמור בתחום מסעדנות ולאור ההגבלות הקשות של תוו הסגול, להתיר לבעלי מסעדות ובתי קפה בעיר להתרחב למרחב ציבורי, שזה אומר להעמיד עוד שולחנות ועוד כיסאות, ובכך לפתוח את שערי המקום לעוד לקוחות.

התמודדות בעלי עסקים עם משבר קורונה

הצעד הזה של רשות המקומית מאפשר לבעל העסק למזער נזקים במיעט. צעד זה התאסף לשורת צעדים, אשר ננקטו עוד לפני בשביל לעזור לעסקים בתחום מסעדנות. עיריית תל אביב הציע תוכנית, שכוללת פטורים ממגוון אגרות, הפכה מקטעי רחובות למדרחוב לצורך מתן הזדמנויות לאנשים לקנות וליהנות ממנות טייק -אווי, ובעזרת זה לעלות עד כמה שניתן רווחים של העסקים בעיר.

הפחתת הוצאות – האם זה אפשרי?

פטור מארנונה בעקבות משבר הקורונה, זה היה הנושא הראשון שעלה עם פרוץ המגפה. בעקבות החלטת ממשלה כל בעלי עסקים היו זכאים לפטור מארנונה עבור תקופה מרץ – מאי. מכיוון, שהחלטה זו התקבלה יחסית מאוחר, כאשר חלק מבעלי העסקים כבר העבירו את התשלום, אז רשויות ביצעו החזרים או קיזזו את התשלום עבור חודשים הבאים. לבירורים מומלץ לפנות לרשות.




למרות, שתקופת הענקת פטור מארנונה לעסקים כבר הסתיימה, תמיד כדאי לבדוק את הנושא של הנחנה בארנונה לעסקים . הרי ישנם עוד מגוון מקרים, כאשר לבעל העסק מגיע הנחנה והוא אינו יודע את זה. ב כלל בתקופה של המשבר חייבים לבצע בדיקה קפדנית של כל ניתיבי ההוצאות שלכם ולשקול אותן מחדש. זה לא קל, אבל לפעמים בתקופה כזאת צריך לקבל החלטות דרסטיות כמו פיטורי עובדים, סגירה של סניפים, משכון וכדומה. בסופו של דבר מדובר במצב קריטי שדורש החלטות קריטיות עד כמה שזה יכול להישמע רע וקשה.

בדקו את ההטבות המגיעות לכם מהבנקים. בגלל המצב במשק, הבנקים הציעו מספר אפשרויות לעסקים שאמורות להקל על המצב הכלכלי ולאפשר להם לשרוד עד סוף המשבר. אפשרויות כמו דחיית תשלומים או פריסתם, הגדלת מסגרת האשראי או הקפאת תשלומים במידה וניתן יכולים לעזור לכם בהקטנת ההוצאות הקיימות ובהתמודדות עם המצב הלא פשוט זה.