תל אביב מתחדשת

בזמן הקרוב רחוב ארלוזורוב בתל אביב הולך להשתנות ובגדול. לפני כמה ימים הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה את התוכנית ההתחדשות הרחוב. לפי התוכנית, יתאספו עוד כ600 יחידות דיור ברחוב. כאשר, הדבר המעניינן, זה שכל הבניינים החדשים ומחודשים יכללו בקומות קרקע וקומות ביניים שטחים מסחריים, ציבוריים או תעסוקתיים.

ארלוזורוב זה רחוב מרכזי בשטחה של עיר תל אביב -יפו, הכולל קו רכבת סגול, אשר אורכו כ27 ק"מ ובו 43 תחנות. קוו סגול עובר בשטחן של 6 רשויות מקומיות: יהוד מונוסון, אור יהודה, גבעת שמואל, קרית אונות רמת גן ותל אביב. בעזרת הקוו הזה, ניתן להגיע מאזוריים מזרחיים של גוש דן למרכז תל אביב בנוחות במהירות.

בנוסף, לרכבת קלה ומדרכות ברחוב יהיו שבילי אופניים ופחות נתיבים לרכבים, זה יאפשר לרחוב להיות יותר ידידותי להולכי רגל, שיכלו לבלות זמן איכות במסעדות, קפה ומקומות בילוי נוספים אשר יפתחו במקום.

תל אביב מתחדשת

לפי התכונית, בחלק מהרחוב הבניינים לא יעלו על גובה של 10 קומות וממערב לרחוב אבן גבירול הבניינים לא יעלו על גובה של 7-8 קומות. לא פחות חשוב להזכיר, שרחוב ארלוזורוב מהווה גם ציר המחבר את תחנת רכבת מרכז לשפת הים.

התוכנית שאושרה מותאמת גם לקריטריונים לבנייה ועיצוב לפי ארגון אונסקו. לאלו מכם, שלא זוכרים בשנת 2003, ארגון "אונסקו" הכריז על עיר תל אביב כמצטרפת חדשה לרשימה הכוללת מעל 50 ערים, בעלות ערך ייחודי וחשוב. לפי המסכנה של ארגון, "העיר הלבנה" שדרך אגב, את הכינוי הזה קיבלו מלכתחילה מספר אזורים הישנים של תל אביב ובהמשך הכינויי התרחב גם עבור עיר כולה, היא אתר מורשת עולמית ועליה לשמור על מאפייני הבנייה המיוחדים, שנהגו עד כה. ולמרות שבשנת 2018 פרשה ישראל חברות בארגון, עדיין חייבת עריית תל אביב לשמור על מגבלות הבנייה לפי תוכנית יונסקו.

לפי הדיווחים היו לתוכנית לא מעט מתנגדים, אבל הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחה את כולם. עם סיום עבודה לפי התוכנית, הרחוב המרכזי ארלוזורוב ישמש בצורה אופטימלית את התושבי ואורחי המטרופולין, ויחד עם זה יעודד שימוש בתחבורה ציבורית, רכיבה על אופניים או הליכה רגלית.

נשאר להיעזר בסבלנות ולחכות לסיום העבודות, כדאי לראות את תל אביב מתחדשת.