חסימה של ויזות עבודה לארה"ב או חלום שהתנפץ

אתמול חלום של אנשי הייטק התנפץ פעם נוספת, כאשר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על הצו, שאוסר לקבל ולהגיש בקשות לויזות עבודה לארה"ב מסוג H-1B, H-B2, L1. זה הסוגי הויזות הכי נפוצות בקרב עובדי ההייטק.

כל עובד הייטק, כאשר בוחר את תחום העיסוק מודע לכך, שבהמשך הדרך המקצועי יש אופציה של רילוקיישן לארצות הברית. אבל כרגע האופציה הזאת נחסמה על ידי הממשל האמריקני לפחות לכמה חודש. האיסור אינו חל על אנשים, שכבר נמצאים בארצות הברית.

ברב המקרים, לאחר שאנשי הייטק עוברים לארצות הברית, הם יכולים לקבל את ההצעות עבודה מחברות מקומיות ובכך להישאר בארצות הברית ואף לקבל אזרחות. בנוסף מעבר לארצות הברית, מתואר כקפיצת מדרגה בהיבט מקצועי ובהיבט כלכלי.

חסימה של ויזות עבודה לארה''ב

הצעד הזה, כמו גם ההחלטה שפורסמה באפריל של השנה, שעצרה את תהליך קבלת גרין קארד, נועד להגן על מקומות עבודה לאזרחים אמריקאים.

לאיזה שינויים בעולם ההייטק יכולה להביא החלטה כל כך דרמטית?

דבר ראשון, זה פגיעה וקשיים בכניסת עובדי הייטק לשוק אמריקאי. מכאן אפשר לתאר 2 סצנריו: הראשון, שהחלטה זו תוביל לכך, שעובדים מצטיינים יישארו ויעבדו בארץ ובנוסף קיים סיכוי גדול לקליטת עובדים מקצועיים ממדינות אחרות, שיכלו לעבוד ולהקטין את המחסור בכוח אדם בארץ.

אז נכון, שהגבלה הזו אינו דבר משמח וגם נכון, שמהלך הזה גרר אחריו ביקורות מאוד קשות בארצות הברית. יש טוענים שהרחבת הגבלות תגרום לכך שתהיה ירידה בתחום הטכנולוגי בארצות הברית, אשר חווה עלייה דווקא עם כניסתם של אנשי בעלי יכולות גבוהות למדינה.

הצו שנתחם על ידי דונלד טרמפ נכנס לתוקף כבר היום ב24 ביוני וכרגע אינו ברור מתי ההגבלה תוסר. יש הערכות, שזה יכול להימשך לתוך שנת 2021, במידה והנשיא המכהן יבחר שוב.

צריך לציין, שלמרות כל הצווים ופרסומים, עדיין יש סוגי ויזות שניתן לקבלם. כמובן, שזה בהתאם המדיניות הקשוחה  ועמידה בתנאי הקבלה. לפרטים לגבי איזו סוג של ויזה ניתן לבקש תתיעצו עם משיהו מקצועי שמתעסק בנושא של הגירה לארצות הברית או תתעדכנו באתר של שגרירות ארצות הברית.